close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה צריך שעון חכם ואיך לבחור אחד שיתאים לכם?

יובל כנרכ חשוון, תשעט29/10/2018

בשנים האחרונות הפך שוק השעונים החכמים לאטרקטיבי יותר, מגוון יותר ואופנתי יותר. כיצד לבחור את המתאים לך ביותר? ואיזה ערך מוסף יש להם?

תגיות:
שעון חכם
צילום: shutterstock
אופנה לא חולפת, היא רק מתחלפת, וזה בדיוק העניין עם השעונים החכמים. עם כניסת הטלפון הסלולרי לחיינו והטלפון החכם אחריו, התגלו עם הזמן יותר ויותר פרקי יד חשופים. הטכנולוגיה משתנה ומתפתחת כל הזמן, איתה הדרישה ליותר פונקציות והפעלה קלה יותר, מה שיצר צורך בתחילה מכיוון ספורטיבי יותר ולאחר מכן דרישה אופנתית.

הרעיון הוא לקחת כמה שיותר פונקציות של טלפון נייד רב עוצמה ולהכניסם לאריזה קטנה ואופנתית על פרק כף היד. כרגע, באופן טבעי, רוב השעונים החכמים מתממשקים עם הנייד שלנו ודורשים טעינה מדי כמה ימים ובנוסף חבילת גלישה דשנה שתעמוד בעומס החיבור הרציף של המכשיר, כדי שתוכלו להיות אונליין כל הזמן ולנצל את מלוא האפשרויות שיש לשעון להציע.

למה שעון חכם?
ראשית, נצא מנקודת הנחה כי רק למעטים מאיתנו ישנו צורך אמיתי בשעון חכם. שעונים אלה בדרך לוקחים כמה פונקציות עיקריות מהמכשיר הסלולרי והופכים אותן לזמינות על השעון. אולם, בפעולה פשוטה זו דווקא יש צורך מעניין אשר חשוב לתת לו תשומת לב מיוחדת. הטלפון שלנו ידוע כזולל קשב ותשומת לב. לרובנו אין עניין בלהיות תקועים עם הפנים במסך אך נמשכים לכך כמעט בעל כורחנו דרך אפליקציות שהן משאבות זמן. השעון החכם מאפשר לנו לקחת רק את המידע לו אנו זקוקים באותו רגע ולהמשיך הלאה בחיינו. בנוסף, השעון החכם מאפשר לשתי ידינו להיות פנויות על ידי כך שהוא פוטר אותנו סופית מהחזקת המכשיר הסלולרי המגושם בזמן הפעלתו. כמה טוב להיות עם שתי ידיים חופשיות.

בנוסף, השעונים החדשים כבר עמוסי פונקציות שימושיות, נוחות ואפילו בטוחות. השעונים החכמים הינם החלוצים בתחום החדשני של "טכנולוגיה לבישה" ומאפשרת לנו ניטור מדוייק של קצב הלב, מונה צעדים ומאפיינים רבים של אורח חיינו ללא שום מאמץ או תשומת לב מצידנו. נתונים אלה, משוגרים אונליין ישירות לכל מחשב או מערכת שתבחרו, פונקציה זו יעילה במיוחד במקרה בו עונד השעון צריך השגחה רפואית מתמדת. בנוסף, שעון חכם יכול להחזיק את כל הפונקציות אותן אנו מכירים מהטלפון הנייד, כמו מצפן, תוכנות ניווט, אפליקציות תקשורת ושיחות. בתוך כל האפשרויות האלה, עליכם לבחור את האחד והיחיד, המתאים לכם.

כיצד לבחור?

סוג מערכת ההפעלה:
שתי מערכות ההפעלה העיקריות בשוק כרגע הינן גרסת אפל הנקראת watchOS המתאימה בעיקר למוצרי החברה ומתממשקת היטב עם הטלפונים החכמים שלה, ואנדרואיד, מערכת הפעלה פתוחה המתאימה לרוב הטלפונים הקיימים בשוק.

זמן בין טעינות:
הזמן אשר יכול השעון לפעול בין הטעינות הוא קריטי, במיוחד עבור אלה המשתמשים בשעון למטרות ספורט ואקסטרים, בהן יש צורך בפונקציות רבות של השעון אשר מנצלות חלק גדול מזמן הסוללה. ההמלצה היא, שבמידה והשעון הוא בעיקר למטרות נוחות ומראה, יש לחסוך דווקא על החלק הזה ולהטעין את השעון רק לפי צורך.

ספורטיבי או אלגנטי?
בסעיף זה באים לידי ביטוי כל הרצונות שלכם והשאיפות מהשעון. חייבים להבין, שעון חכם הוא לא מוצר צריכה בסיסי, הוא פינוק נוח, יוקרתי ומהודר. ככזה, עליכם להתאימו בדיוק לצרכים שלכם, העיצוב המועדף עליכם והפונקציות המתאימות לכם. אין סיבה להתפשר על דבר בתחום זה פשוט מכיוון שנוחות וקלות תפעול היא הכל כאן.

העיצוב שלכם:
חלק ואלגנטי או גדול ומסיבי? ספורטיבי? צבעוני? ואולי בכלל ברצונך לשלב רצועת עור קלאסית על המראה העתידני? שוק השעונים החכמים ישמח למלא כל דרישה עיצובית באשר היא, בנוסף קיימת האפשרות לרכישת אביזרים נלווים ברשת האינטרנט גם לאחר רכישת השעון החכם עצמו, כמו גם שידרוגים קטנים או אפילו חלקי חילוף.

מוזיקה וגלישה:
השעונים החכמים החדשים כבר יש בהם הרבה יותר מאשר מד דופק וצעדים. ניתן לאחסן בהם גם מוזיקה, להוריד אפליקציות ובחלק מהמכשירים גם להוציא ולקבל שיחות. כמובן, יש לבחור שעון המתאים לדרישות שלך, אם יש לך עניין בשמיעת מוזיקה באוזניות אלחוטיות בזמן ריצה, למשל. בנוסף, יתכן שיהיה צורך בשדרוג החבילה, שכן הפעלת השעון החכם ברצף כנראה שתהיה כבדה על חבילת הסלולר הכי זולה שמצאת.

לסיכום, שעון חכם יכול להיות שדרוג אופנתי וטכנולוגי לחייכם, שווה להשקיע בו סכום נכבד אם אתם חובבי גאדג'טים או נהנים מהחדשנות ומקלות התפעול. התמורה מובטחת, תיהנו.
הוסף תגובה
שעון חכם
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה